1987 yılı Eroğlu Holding açısından önemli bir dönüm noktası oldu. Çünkü bu yılda konfeksiyon atölyesi kapasitesi artırılarak Küçükçekmece’ye taşındı ve üretime burada devam edildi. 1991 yılına gelindiğinde çalışan sayısı 200'e, günlük üretim ise 1000-1500 adet ürüne ulaştı.
Yaşanan olumlu gelişmeler kurumun büyüme ihtiyacını hızla gündeme getirdi. 1992 yılında İstanbul Avcılar’da 10.000 m2 kapalı olana sahip fabrika inşaatı tamamlanarak, günlük 5.000 adetle üretime burada devam edildi. Bu dönemde bir yandan üretim bölümleri; yıkama, ilik, ütü, paketleme gibi bölümler ile kendi içinde derinleşip uzmanlaşırken, diğer yandan pazarlama, ihracat, finans bölümleri de kendi içinde yeniden yapılandı. Eroğlu Konfeksiyon, Eroğlu Giyim Sanayi olarak Colin’s Jeans markalı ürünler üretilmeye başlandı.
1994 yılında günlük üretim 10.000 adete çıkartılarak, başta Rusya olmak üzere birçok Doğu Avrupa ülkesine ihracat yapılmaya başlandı. 1995 yılında Colin’s Giyim San. ve Tic AŞ. kuruldu ve günlük üretim 18.000 adete çıkanldı. Pazarlama etkinliklerini organize etmek amacıyla kurulan Colins Giyim AŞ ile başta Rusya ve Türki Cumhuriyetler olmak üzere tüm dünyaya yapılan satış ve pazarlama faaliyetleri hızlandı. Bu arada Moskova’da Colins mağazası açıldı, aynı zamanda Rusya’daki çalışmaları doğrudan yerinde izlemek ve yönetmek üzere Moskova’da şirket kuruldu. 1996 yılında mevcut fabrika binasına 5.000 m2’Iik bir kapalı alan daha eklendi. Çalışan sayısı 700'e, günlük ortalama üretim 20.000 adete ulaştı. 1997 yılına gelindiğinde 700 çalışanı ve 20.000 adet spor giyim üretim kapasitesine sahip ve yurt içi mağaza sayısı 3, yurt dışı mağaza sayısı 2 olan kurum; ’Yönetim-organizasyon ve yeniden yapılanma projesi’ kapsamında yeniden yapılanma sürecine girdi. Bu dönemde Loft markası bünyeye eklendi, aynı zamanda Ers Örme AŞ. kurularak örme alanında da üretime başlandı. Diğer yandan Loft markasının pazarlanması amacıyla Erk AŞ. kuruldu. Bu dönemde kurulan inşaat şirketi; grubun kendi inşaatlarını yapmaya başladı.
Bugün Eroğlu Holding bünyesinde olan Colin's 31 ülkede 570'in üzerinde mağazasıyla dev bir yatırım ve oluşuma dönüştü. Sadece Rusya ve Ukrayna'da değil, Mısır'da, Suudi Arabistan'da, Kuveyt'te, Kazakistan'da, Litvanya'da, Beyaz Rusya'da, Romanya'da var olan, 2011 yılı hedefleri arasında Avrupa'da mağazalar açmayı planlayan çok kollu bir dev... Çok hızlı büyümeye devam eden Colin's, Türkiye'de 2008 yılı sonunda yaklaşık 34 bin m² olan satış alanını 2010 yıl sonu itibarıyla 63 bin m²'ye, dünyada ise 170 bin m2'ye ulaştırdı. Bu organizasyon 2,5-3 yıllık bir süreçte metrekareleriyle birlikte kendini iki katına taşırken her türlü uzvuyla da hazır olması gereken bir ödevi yerine getiriyor., 2011 bu yılsonu itibariyle 1250 kişi olmayı hedefleyen marka, Dünya Colin's ciro beklentisini ise 500 milyon Dolar olarak belirledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder